۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۳۰۶۵۳
حجت الاسلام میرعظیمی:

علمای شیعه توجه خاصی به علوم قرآنی داشته اند| حوزه با قرآن مأنوس است

علمای شیعه توجه خاصی به علوم قرآنی داشته اند| حوزه با قرآن مأنوس است
حجت الاسلام میرعظیمی ضمن تشریح اهداف همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، گفت: علمای شیعه توجه خاصی به علوم قرآنی داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین میرعظیمی دبیر همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی مسؤولان همایش ملی «دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی» با بیان اینکه منبع تمام علوم انسانی قرآن کریم است، گفت: قرآن کریم همانند خونی است که در رگ علوم انسانی جریان دارد.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) مفسران قرآن کریم هستند، اظهار داشت: با توجه به جایگاه با اهمیت علوم قرآنی در می یابیم که برگزاری همایش های قرآنی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

حجت الاسلام میرعظیمی یکی از اهداف همایش مذکور را معرفی کتاب «المدخل فی التفسیر» که حاوی آرای علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی است، دانست و بیان کرد: ما به عنوان یک مدرسه قرآنی یکی از وظایفمان معرفی یک منبع علمی به جامعه علمی و تحقیقاتی کشور به ویژه حوزه است.

رییس مرکز تخصصی تفسیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه راه اندازی موج تحقیقاتی در مباحث علوم قرآنی و تفسیری در فضای علمی کشور دومین هدف ما از برگزاری همایش ملی «دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی» است، عنوان کرد: حدود 350 مقاله قیم تا کنون به دست ما رسیده که ارزش چاپ نیز دارند.

وی اضافه کرد: در راستای اهداف همایش مذکور نشست های متعدد علمی نیز برگزار می شود که در ایجاد یک موج تحقیقاتی قرآنی بسیار مؤثر است و باید گفت با توجه به کارهای انجام شده و اقبال علمای تفسیر در ایجاد موج تحقیقاتی موفق بوده ایم.

حجت الاسلام میرعظیمی سومین هدف برگزاری همایش ملی «دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی» را اینگونه توصیف کرد: زمینه سازی و تمهدی مقدمات برای برگزاری یک سلسله نشست ها و همایش های بین المللی در دیدگاه های فقه القرآنی و قرآنی بزرگان حوزه علمیه سومین هدف ما از برگزاری همای مذکور است و این کار را به معرفی المدخل فی التفسیر آغاز کرده ایم و امیدواریم هر دو سال یک مرتبه همایش هایی برای معرفی کتب بزرگان حوزه علمیه در زمینه های علوم قرآنی برگزار کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما در زمینه علوم قرآنی راه های نرفته بسیار زیاد داریم، ابراز کرد: امروز برخی افراد حوزه های علمیه را متهم به بی توجهی نسبت به قرآن کریم می کنند و می گویند حوزویان بیشتر در احادیث تمرکز می کنند، در حالی که این گونه نیست و افرادی که این موضوع را مطرح می کنند یا غرض دارند و یا از کارهای حوزه در زمینه علوم قرآنی بی اطلاع هستند.

وی بیان کرد: یکی از اهداف مهم ما در همایش «دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی» آن است که به جامعه علمی کشور و جوامع علمی اسلامی اثبات کنیم علمای شیعه نسبت به قرآن کریم توجه خاصی داشته و دارند و همانطور که به روایات توجه دارند با قرآن نیز مأنوس هستند./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات